Tuesday, July 28, 2009

Slow

Hari ni hari ke dua aku masuk lab semula setelah 3 week berehat. Cuti ambik sendiri. Lab aku ni dikenali sebagai 'clean room'/bilik bersih. Yang ni rasanya kelas 1000 kut. Nak masuk lab ni kena tutup aurat. Tinggal muka je yang boleh nampak.

Dulu masa mula2 masuk, aku lambat betul nak pakai dress clean room tu. Maklumlah besar sgt. Sarung tangan lak 2 minit tu baru settle pakai. Tu pun tak kemas. Sekarang ni ok la. 1 minit dah complete pakai semua.

Eksperimen kat clean room lak, mula2 tu RA (research assistant) yg dok demo kat aku camne nak buat keje dan guna peralatan. Masa tu boring betul. Terhegeh-hegeh dia buat keje. Lembabnye sampai mengantuk aku. Rupa2 nya semua keje2 tu mmg kena buat dlm keadaan terhegeh-hegeh or slow. Kena slow & steady.

Pernah la aku cuba buat cepat2. Hasilnya tertumpah solution yg aku dah bancuh. terlanggar dgn tangan sendiri pun. So kena la buat semula. Dan satu lagi kena buat slow2 untuk mengelakkan terlupa step. Semua kena buat dgn teliti. Kalo salah, kena buat dari awal semula lagi tension. So aku pun sekarang ni dah terhegeh-hegeh juga la kat lab.

No comments: