Thursday, July 8, 2010

Yang aku suka/tak suka hari ni

TAK SUKA
1) Kena kongsi suit clean room. Macam-macam bau ada.
2) Cari microscope slide tak jumpa. Mana korang sorok.
3) Dah masuk clean room, kena keluar balik sebab pam spinner tak 'on'.
4) Pam dah on tapi tak boleh spin juga.
5) Nak minta tolong tapi tak de org pulak. Aku fed-up dan keluar.
6) Dah tanggal suit baru teringat buku nota letak kat atas meja je, lupa nak simpan. Kena masuk balik.
7) Bila nak keluar balik, selisih dgn RA. Bagitau dia apa masalah.
8) Baru le semua selesai.

SUKA
1) Tak de org dekat dgn aku masa aku spinning
2) Aku taruk tisu & selotape keliling spinner
3) Solution P3HT melekat kat tisu dan sikit2 je kt kawasan lain semasa aku spin
4) Aku cari Toulene tak jupa jadi aku try cuci spinner dgn Anisole. Nampaknya berjaya. Spinner tu bersih. Selalunya aku spin 45 saat tapi cuci spinner tu 1 jam. Tadi cuci 10 minit je.

YANG MENAKUTKAN
1) Ring getah spinner tak boleh masuk semula selepas aku cuci dgn Anisole
2) Sarung tangan getah aku jadi koyak rabak dan mengembang. Aku check jari & kuku aku masih ada.
3) Harap-harap spinner tu tak hancurla sebab aku cuci dengan Anisole, sedangkan glove dan ring getah tu hancusss.



Esok nak measure thickness sample aku.

No comments: