Monday, January 18, 2010

Setelah setahun



RUMAH

Kami masih lagi di rumah yang sama. 21, Steavenson St. Bowburn. Cuma dulu rumah ni agak besar. Sekarang dah semakin kecil. Orang kata rumah di UK yang orang Msia tinggal memang macam tu. Makin lama, rumah tu mengecut agaknya.

'Mengutip'. Itu la yang kekadang kami lakukan. Mengutip barang-barang free dari freecycle. Barang-barang yang org tak nak pakai lagi dah tapi masih dalam keadaan baik dan masih boleh digunakan. Antara yang pernah kami kutip ialah leather sofa, leather chair, leather car seat, push chair, display cabinet(almari), 2 chest drawer, 2 coffee table, pinggan mangkuk, periuk, baju, mainan (plg byk), breadmaker, basikal, computer, printer, sewing machine, meja study, penyidai baju, thermos flask, diary, tilam, cadar, duvet cover, curtain, iron, dll.





TELEFON

Masih lagi dengan telefon yang lama. Dah banyak kali survey tapi masih tiada yang berkenan dihati.



CAMERA

Baru je upgrade. Guna duit 'bawah bantal' yang dikumpul selama setahun. Orang kata sayang gi tempat yang cantik kalo gambar yang diambil tak berapa cantik. Ok la. beli la.


KERETA

Masih lagi dengan Red Honda walaupun suami selalu gak 'study' kereta kat autotrader & ebay.




KOMPUTER

Masih lagi dengan Acer yang dibeli di PC di Malaysia walaupun Izzah pernah tuang susu kat keyboard nya dan juga saya pakai komputer yang diberi oleh supervisor.


KITCHEN APPLIANCES

Kami hanya bawa periuk nasi je masa datang. Yang lain tu semua beli kat sini la. Mixer idaman hati telah lama berkhidmat.

No comments: