Friday, January 8, 2010

minus 9 degree celsius (-9'C)

Setelah beberapa study dari rumah, hari ni kami ke school. Sebabnya ada fail dan kertas yang perlu I ambil untuk menyambung membuat laporan tahun 1. Suhu ketika ini -9'C. Sejukkkk... Khabarnya permukaan sungai di Durham juga membeku. Sejuk betul.

Hampir 45 minit kami menunggu bas dalam suhu -9 C. Jenuh dok berjoget2 supaya kepanasan. tapi sejuk juga. Hujung jari-jari mula kebas dan semakin tak terasa. Baju dah pakai 4 lapis termasuk T-shirt, baju thermal, baju panas & winter coat, Seluar 2 lapis, thermal & jeans. Setokin 2 lapis (thermal). Tapi masih terasa kesejukkannya. Walaupun suami disebelah. Peluk suami pun tak mau jugak panas.


Asap dari mulut


Dapat juga naik bas

Tak lama pun kami di school. Sebabnya I tak bawa laptop, jadi tak boleh la nak buat keje. Jadi kami ambil keputusan untuk balik. I balik ke rumah. Suami pula ke masjid untuk solat Jumaat. Kami menunggu bas dari arah yang bertentangan. Suhu -4C ketika itu. Suami dapat bas dahulu. I pulak menunggu keseorangan selama 37 minit.

Nampaknya seperti datang tadi, bas yg sepatutnya ada tapi telah tiada pada masa yang ditetapkan. Barangkali mereka telah mengurangkan bas sebab dalam keadaan snow yang agak teruk ni. Bas sepatutnya setgh jam sekali. Tapi nampaknya macam 1 jam sekali. tapi tu la tiada pulak terlihat atau terdengar notis. Ikut suka-suka diorang je.


Suami menunggu bas


Tempat I tunggu bas. Ada construction di bus stop yang sebenarnya.


Perjalanan balik ke rumah


Untaian salji

No comments: