Sunday, October 4, 2009

Sehari Ahad

Jadual kami hari ni penuh dah padat. Pagi-pagi lagi mak dah bangun dan buat apam. Apam ni untuk dibawa bekal dan juga sebagai buah tangan beraya ke Newcastle.


Apam


My twin (Iffah & Izzah) baru bangun

Siap-siap kami ke car boot Chester-le-street. Nak cari baju untuk winter nanti. Sebelah carboot tu ada kandang kuda dan kandang kapal terbang. Posing-posing jap. Sejuknya...angin kuat... mak pakai baju kurung je...






Dah lapar, makan apam mak buat


Kemudian kami ke Newcastle untuk beraya dan membeli barang keperluan dapur sikit. Kami ke rumah Majid. Rakan sekerja di UTeM. Majid beraya di rumah baru tahun ni. Cantik & besar rumahnya. Makanan pun sodap... Tq Majid & Izwani. Nanti datang Durham lak.




Kemudian kami ke rumak Kak Linda. Rakan sekumpulan masa BTN. Rumahnya di kediaman university. Ok gak rumahnya. Agak selesa dan selamat untuk anak-anak bermain. Masakan pun sodap-sodap. Dah lama tak makan apple pie. Tq kak Linda, jangan lupa singgah rumah nanti bila ke Durham.



On the way balik kami singgah jap kat Millineum Bridge. Nampak cantik la pulak pada waktu malam. Rupanya lampu kat bridge tu tukar-tukar warna. Posing la kejap. Iffah & Izzah tidur dalam kereta.





Ni gambar mak gunakan mode 'night scenery'. Cahaya lampu nampak lebih jelas dan cantik. Cumanya.... mak gunakan manual untuk ambil gambar ni. Sepatutnya kena guna tripot & set self timer. Tak pe.. nanti dah beli.. boleh datang lagi.




Akhirnya kami balik ke rumah setelah berjalan seharian di hari Ahad.

No comments: